Vil du stå i spidsen for etablering af en proces for porteføljestyring af vores fagsystemer? Har du erfaring med lifecycle management og ITSM/ITIL. Og er du god til at sikre tværgående koordinering og interessenthåndtering med systemadministratorer og systemejere på mange forskellige fagområder? Så er det måske dig, vi leder efter som ny systemporteføljemanager i Frederiksberg Kommune.
Du bliver en del af Digitalisering og IT, hvor vi er knap 80 medarbejdere, og enheden Fagsystemer og Applikationer, hvor 13 dygtige kolleger arbejder med alt fra fagsystemer som Fasit, CURA og Sensum til ESDH og web/intranet. Vi har en høj faglighed og en fleksibel hverdag, hvor vi både har fokus på drift og vedligeholdelse af en lang række systemer samt på deres løbende udvikling.
Du vil få en central rolle i at drive og koordinere den tværgående styring af systemporteføljen på tværs af forvaltningens fagområder, så vi sikrer overblik over systemernes sundhedstilstand og løbende kan prioritere de vigtigste indsatser. Vi har lige vedtaget en ny ramme og organisering af hele systemforvaltningsområdet, og din første opgave bliver at etablere porteføljen, etablere de nødvendige understøttende processer og drive implementeringen af den nye organisering. Det gør du i tæt samarbejde med Fagsystemchefen (din chef) og Digitaliseringschefen.
Om stillingen
Som systemporteføljemanager får du ansvar for, at vi har overblik over systemporteføljens tilstand. Vi skal kende de kommende opdateringer og patches, vi skal vide hvornår kontrakten skal fornyes, vi skal sikre at systemerne understøtter nye processer og faglovgivning, og vi skal sørge for at systemerne lever op til krav for IT-sikkerhed og GDPR. Porteføljen skal kunne skabe overblik, sikre prioritering og understøtte beslutningsprocesser på både administrativt og politisk niveau. Til at hjælpe dig har vi en række kollegaer med roller som systemadministratorer med både faglig og teknisk indsigt, systemejere i fagområderne, IT-arkitekter, informationssikkerhedskonsulenter, kontrakt managers og mange andre. Din opgave er at sætte deres fagligheder i spil i porteføljestyringen og at se på tværs af porteføljen, så vi optimerer indsatsen og sikrer koordinering af de mange opgaver.
Dine opgaver vil blandt andet være at:
Om dig
Du har solid erfaring med systemporteføljestyring – gerne fra en offentlig organisation. Du trives med at drive komplekse processer med mange interessenter. Du har stærke samarbejdsevner og formår at skabe følgeskab og fremdrift.
Vi forestiller os, at du:
Løn og ansættelsesforhold
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af løn. Der er tale om en fast stilling på fuld tid (37 timer om ugen). Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.
Yderligere oplysninger
Du kan få mere information om stillingen hos Fagsystemschef Stine Falster Bech på telefon 28982183, eller Digitaliseringschef Sanne Klietsch på telefon 28982160. Vi skal have din ansøgning senest den 25. november 2025. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 49 og 50.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, handicap, race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk eller kønskarakteristika eller national, social eller etnisk oprindelse.